3 în 1

OPENUL s-a terminat. Excelent pentru noi: 5 noi colegi vor accede in Divizia Master. Sau cel putin teoretic. Ion PREDESCU (locul 2), Marius PAUL (locul 9), Laurentiu BRATU (locul 12) , Lucian CONSTANTIN (locul 15) si Stefan DEGERATU (locul 16) au avut un an excelent. Practic la fiecare concurs am avut un coleg pe podium.
Mai e putin si se temina si MASTERUL. Apoteotic! Cu un concurs pe Sarulesti! Dar masteri CPR nu stau bine deloc: Adelin – locul 34, eu – locul 35 si Viorel – locul 39. Singurul mai ferit de griji e Ovidiu14 cu un loc 11 in clasamentul general. Dar, teoretic, oricine de la locul 12 in jos poate retrograda si oricine de la locul 20 in sus poate intra in lotul anului 2011. Teoretic insa. Pentru ca toti ne bazam pe acest ultim concurs sa salvam un an mai putin bun sau sa dam lovitura.
Dar am ramas dator cu ceva noutati de pe front: Cupa Bucovina – Arrow (Siriu, 24 – 25 iulie), Cupa EST – Baracuda (Mânjesti, 21 – 22 august) si Cupa 3 Lacuri – Energofish (Belis, 11 – 12 septembrie).

Cupa Bucovina – Arrow (Siriu, 24 – 25 iulie)
A fost un concurs de care m-am temut din doua motive: Bucovina Spinnig Club este un club mic ce nu putea face la solicitarile impuse de un concurs in noile conditii impuse de regulament iar Siriul era o pista ce nu fusese testata in conditii de concurs. Daca prima grija a disparut odata cu cooptarea ca organizator a Brasov Spinning Team (un club nou in cadrul LRS, cu oameni tineri, etuziasti si voluntari), a doua problema nu putea fi elucidata decat dupa concurs. A fost totusi bine in cele din urma. Am castigat o pista valoroasa care sper sa fie conservata cat mai mult timp.
Sa revenim la concurs. Ovidiu si Viorel au adus primele stiri de la fata locului: clean cat mana … mult si mare. Iar bibanul … ei bine, singura comparatie posibila ar fi Alesdul. Deci are balta peste … si mare. Asa ca am facut o mica modificare: pentru prima oara voi pescui la clean cu textil. Iar lanseta va fi una ceva mai rapida decat echipamentul meu clasic de clean. Si mi-am jurat sa ajung la cel putin un antrenament pana la concurs.
Problemele personale m-au facut insa sa imi incalc acest juramant. Astfel sambata dimineata, in timp ce asteptam startul, intr-o mare de gunoaie ce aducea a peisaj postapocaliptic, am facut cunostinta cu Siriul. Toata lumea spunea acelasi lucru: nivelul este foarte ridicat … cel putin cu 1-2 metrii fata de saptamana trecuta. Daca spun ei asa o fi. Dar asta influenta enorm modul de abordare. Pentru ca un nivel mai ridicat insemna o situare a malului undeva in spatele unei reduce de copaci. Adica cu 4-5 metri mai in spatele celui mai accesibil loc in care puteai arunca voblerul.
In prima manse am pescuit practic pe tot sectorul neinsistsand prea mult intr-un loc anume. Exceptie a facut un golf larg si nu foarte profund insa care imi aduc 6 capturi (au punctat doar 2). Mi-ar fi adus 3 pesti (ceea ce insemna locul 9 pe mansa si locul 10 la general) dar o discutie interesanta cu sotia despre piscina fetei mele pe care a mancat-o catelul m-a facut sa fac o greseala de incepator: am pus pestele pe langa juvelnic. Nervos imi iau pesti si ma duc la masura cu 1 ora inainte de final. Dupa masurare, fara chef, incep sa pescuiesc pe malul de langa locul de start. Un atac dur ma trezeste din gandurile negre. Repet lansare si un nou atac de data asta cu un clean viguros (37cm) agatat de ancore. Minciog, si de data asta juvelnic! Un nou lanseu un nou atac dur si sec … de data este un biban … tot 37. Lansesez din ce in ce mai repede … deja am uitat de cleanul pierdut … iar atac. Dar iar vagat! Tot 37! Lansez … atac … deja mai anemic … clean … dar mic si nu puncteaza. Un tip in albastru fluiera in spatele meu … e un arbitru … s-a terminat mansa. Iar imi aduc aminte de cleanul pierdut.
In drum spre mal vorbesc cu colegii. Adelin are 4 pesti si locul 9, Ovidiu da o gherla ce ma lasa cu gura cascata (nu l-am crezut pana nu i-am vazut fata) iar Viorel se claseaza cel mai bine: 4 bucati si locul 7.
Mansa a doua incepe cu un alegerea unui loc ferit, la intrarea in golful ce aduce in lac apele Siriasului (in principal datorita unei demostratii de civilizatie data de un pescar care a uitat de concurs si a luat, cu motorul turat la maxim, la vizitat toate malurile golfului). Am repede o captura ce imi aduce linistea si relaxarea. Apoi liniste … imi mai pastrez spiritul alert cu lansari pe o paziste inundata ce imi aduce in mod constat bibani de 20-25 de cm. Apoi vine potopul! 1,5 ore de ploaie torentiala neintrerupta … noroc ca e vara si e relativ cald. Pentru ca eu ca un mare picpalac nu mi-am luat pantalonii de ploaie. Dar indur. Asa imi trebuie. Se termina ploaia. In sfarsit.
Gasesc secretul fericirii: lanseuri printre copaci inundati sau in imediata apropiere a acestora … doua ture de maniva si baf! clean … multi … dar mici. Cat sa nu puncteze. Situatia este salvata de unul mai mare … de 31cm. Apoi inca unul. Nici prea mare, nici prea mic. La final cu 1 minut inaintea fluierului, un alt clean imi intregeste colectia. In total 4 cleni frumosi, locul 5 pe manse si 15 la general.
14 isi revine si ocupa locul 2 pe mansa cu 7 bucati (ceea ce il face sa regrete si mai mult gherla din mansa anterioara), Adelin aduce la jgeab 3 cleni si ocupa locul 10 pe mansa iar Viorel o comite: gherla.
La final rezultatele stau cam asa: eu – locul 15, Adelin – locul 17, Ovidiu – locul 23 si Viorel – locul 29.
Pentru mine a fost un rezultat menit sa spele intru-catva rusinea rezultatului modest obtinut pe lacul meu de suflet (Valea Argovei) si sa ma relanseze in lupta pentru ramanerea in Divizia Master.
Bucovina Spinning Club si Brasov Spinning Team s-au achitat perfect de sarcina dificila de a organiza un concurs iar Campionatul National de Spinning a castigat o pista de calitate.

Cupa EST – Baracuda (Mânjesti, 21 – 22 august)
Da, ati ghicit: nici la Mânjesti nu am ajuns pentru antrenamente. Aveam informatii de la Cupa Moldovei, de la etapa de open si de anul trecut. Nici una de actualitate.
Asa ca nu imi fac strategii elaborate. Pastrez lucrurile simple: jigg 3g + Kopito 3cm (green pumpkin seeds) pe o lanseta si jigg 5g + grub Relax (tot dovleac cu seminte) pe a doua lanseta.
In prima mansa pescuiesc in malul opus fermei … reusesc 4 capturi: doua in mal si doua in larg … peste 20 cm. In jurul meu sunt campion … nici in zare nu se zareste mare lucru. Treaba moare dupa 1 ora. Ma departez de mal. Tot mai mult. Liniste. Mormant! Toata lumea cauta o solutie. In capatul sectorului, inspre coada lacului, uni au gasit-o … eu nu mai am loc … am gasit un colt … Giani in fata mea prinde la foc automat. Eu nu reusesc decat 5 capturi. Bine ca ma scapat e marlite care nu m-au mai terorizat ca anul trecut. Final de manse si un modesc loc 14. Viorel, care pescuia cu mine in grupa, prinde 1 singur biban … echivalent cu gherla si ocupa ultimul loc. Ovidiu are 22 de pesti si un loc 7 iar Adelin 18 capturi si locul 10.
Mansa a doua imi aduce neplacuta supriza de a nu mai avea loc in mal … toata lumea prinde. Eu nu ajung pana la prajitura. Ma duc in coada lacului si am o captura. Buna si asta ca deja ma gandeam cum imi sta cu o gherla. Ma intorc la ferma … s-a eliberat un loc. Insist. Degeaba. Ma duc sa masor … sa-l masor. E de 25. Normal ca de peste vorbesc.
Ma ganesc sa ma intorc in coada lacului. Dar altii s-au gandit inaintea mea … am totusi o pozitie buna. Mai e o ora si am doar o singura captura? Imi creste tensiunea. Locul unde are loc actiunea e departe si ma vad nevoit sa aduc in scena lanseta cu jiggul de 5g. Lansez … atacuri multiple … dar nu sunt decisive. Si asta doar 10 metri. Apoi actiunea inceteaza. Recuperez repede si iar lansez. Din toti rarunchii. Ajung pe cotet cu jiggul … atacuri la fel de indecise. Apoi tarai putin jiggul pe fund astfel incat sa creez o dara de suspensii … paf!. Aha … deci asta era. Dupa o ora de lanseuri la limita puterilor si drilluri in care pestii sunt adusi mai mult prin aer decat prin apa, aduc la juvelnic 10 bucati … macar nu e o catastrofa. E doar o mica tragedie. O tragedie cu un loc 8 in mansa si 23 la general. Frenezia ultimei ore a mai sters din dezamagirea acestui concurs.
Ovidiu baga la sacosa 14 ghebosi, obtine locul 6 pe mansa si un excelent 7 la general. Viorel spala rusinea zilei precedente ocupand un binemeritat locul 6 pe mansa si doar 31 la general. Adelin cu 7 pesti ocupa doar locul 11 pe mansa si 20 la general.
A fost un concurs excelent organizat de primitorii moldoveni de la East Spinning Team dar care insa este posibil sa fie si ultimul pe aceasta pista ce incepe sa se resimta in urma „exploatari durabile” la care o supune „un mare iubitor de natura” si „prieten al pescarilor” pe care toata lumea il cunoaste sub denumirea stiintifica de „patronul capitalist de balta”.

Cupa 3 Lacuri – Energofish (Beliş, 11 – 12 septembrie)
Asteptam mult de la concursul asta … in pricipal sa ma scoata in din zona rosie a clasamentului. Nu a fost sa fie.
Pentru mine concursul se rezuma cam asa: 500km de condus (da, m-am dat si pe autostrada), primire imparateasca, gherla, inecat amar, recladit spiritul, gherla, 500 km de condus (si da, iar m-am dat pe autostrada), citi clasamentul general, draci!
Restul? Ovidiu locul 22 (mansa 1 – locul 15, mansa 2 – locul 7), Viorel locul 27 (mansa 1 – locul 8, mansa 2 – gherla) si Adelin absent.
Pentru Aqua Fishing Team nu pot spune decat un sigur lucru: flawless!

Dupa 4 concursuri, cu un loc 15 la Siriu ca cel mai bun rezultat, situatia nu este grava ci catastrofala. Daca nu imi bag mintile in cap de la anul sunt la matineu! Deci trebuie sa castig la Sarulesti. Sau macar un loc 5 ca anul trecut. Tineti-mi pumnii si nu imi urati bafta, noroc sau succes. Colegii de serviciu nu se pun !!!

PS:
normal ca nu ajung la antrenament pe Sarulesti dar bag un concurs pe Gostilele la Cupa Ligii … stay tuned!