OPEN – etapa 1: Primul meu concurs in tricoul CPR – Vlad DUMITRESCU

Primul meu concurs de pescuit in cadrul Diviziei Open, a fost un real succes. Alimentat pana la refuz cu vise si nopti nedormite, am plecat in mare verva vineri dimineata cu destinatia Uzlina, la Complexul Cormoran. Am plecat impreuna cu Mihai iar pe drum am inceput sa rememoram partidele de pescuit anterioare, unde amandoi avem cateva foarte reusite. Pe drum il rog sa-mi citeasca lista finala cu cei ce vor participa la acesta etapa. M-am speriat, ce-I drept, cand am inceput sa aud cateva nume grele,si anume fosti campioni nationali plus cativa Masteranzi. Ma gandeam daca am sa ma fac de ras sau daca am sa reusesc sa termin la jumatatea clasamentului macar. Dar hai sa nu fim negativisti ca doar mergem sa ne simtim bine! Fie ce o fi trebuie sa ne bucuram de acest eveniment. Ajunsi la Murighiol, cand credeam ca intr-o ora maxim ne punem pe bere, a inceput adevarata lupta. Bagajele ieseau din masina parca nu se mai terminau insa ceilalti concurenti prezenti la ponton ne-au dat toti cate o mana de ajutor. Dupa 3 ore de incarcat-descarcat, montat barci si motoare, ajungem in sfarsit la partea interesanta,adica sedinta tehnica. Am fost repartizat intr-o grupa foarte grea cu 1 fost campion national, plus inca cateva nume grele din spinningul romanesc, urmand sa incepem pe sectorul 1.

Ma retrag in camera mai devreme pentru a-mi pregati lansetele si pentru a ma gandi incet la tactica pentru a 2-a zi. Ce tactica sa-mi propun pentru ca nu cunosteam lacul. Nu stiam adancimi, gradul de transparenta al apei, iar vremea inca era neconcludenta. Imi leg cate o struna si decid sa aleg nalucile la fata locului.

Prima mansa debuteaza cu o vreme excelenta cu,vant usor si soare. Decid sa incep sa pescuiesc la lingura iar timp de o ora nu reusesc sa am nici macar un atac. Mai mult decat atat , singura doamna participanta ce se afla la aproximativ 70 de metri de bine, prinsese 3 stiuci. Intrasem in panica si stiam ca trebuie sa schimb ceva asa ca trec pe ceva mai reactive si anume pe rotativa mare. Rezultatul apare indata si reusesc sa punctez cu o stiuca de 58 de cm. Nu era mare insa suficienta pentru a-mi carpi moralul.
Vlad 1
Reusesc sa mai aduc o stiuca in barca insa foarte mica, de doar 44 cm. Trebuia sa mai schimb ceva deoarece atacurile erau rare si neconcludente. Pun ochii pe un swimbait de culoare fire-tiger din trusa si dupa al doilea lanseu reusesc sa mai aduc o stiuca punctabila la barca.
Vlad 2

Mai trec 30 de minute si imi vine ideea de a folosi un banal shad, gandindu-ma ca este un echilibru intre rotativa(vibratii mari puternice) si swimbait (fara vibratii).

Reusesc pe final de concurs sa punctez cu 4 stiuci dintre care cea mai mare de 75 de cm. Gasisem momeala ce m-a salvat in aceea zi asa ca la finalul zilei eram clasat pe 11 din 21 de concurenti cu 7 stiuci. Dupa prima mansa aflu ca pe sectorul 2 s-a prins ceva mai bine iar media stiucilor din sectorul 2 era un pic peste media celor din sectorul meu, lucru ce imi da speranta pentru a 2-a zi.
Vlad 3

Mansa a 2-a incepe pe o vreme urata, cu vant si foarte innorat. Incep cu momeala cu care avusesem succes in urma cu o zi, iar dupa numai 5 minute primesc un ciocan in lanseta. Intep energic si sfarsesc a ma uita crucis la struna rupta de la jumatate. Mai aveam un singur shad de acel tip si deja ma gandeam la ghinioane. Leg o struna mai rezistenta si imi reiau pescuitul de tatonare. La ora 12 aveam masurate 14 stiuci.
SAMSUNG
Nici nu visam la o asemenea zi ! Imi doream sa prind din ce in ce mai mult insa timp de 2 ore am avut parte de ratari incredibile. In ultima ora de concurs mai capturez inca 6 stiuci si ajung la un numar incredibil de 20 de stiuci. Eram extreme de fericit!

Dupa terminarea mansei revin din bucurie rapid pentru ca trebuia sa strangem tot arsenalul de bagaje. Franti de oboseala plecam spre hotel acolo unde urma sa aibe loc afisarea rezultatelor si festivitatea de premiere. Cu bagajele in vapor si plin de suspans primesc o veste proasta. In foile arbitrilor figuram cu 17 pesti in loc de 20. Scot hartiile culese de prin toate buzunarele si supriza si la mine. Tot 17 aveam si eu in foi. Sesizez verbal comisia insa nu se face nimic in sensul asta iar eu pun greseala pe seama oboselii si ma las pagubas. Cu bagajele in vapor si pe picior de plecare am renuntat la ideea da a ma mai cauta prin buzunare. Ajuns acasa gasesc fisa lipsa in pantalonii de pescuit insa era prea tarziu pentru a mai face ceva. Sunt dec larat castigatorul mansei a 2-a insa in clasamentul oficial figurez pe locul 3. Termin astfel pe locul 11 din 41 de concurenti, dar cu putina atentie din partea tuturor puteam fi pe locul 8.
Am invatat multe lucruri la acest concurs. Am intalnit oameni minunati, din toate partile Romaniei, iar impreuna am reusit sa cream o atmosfera frumoasa , amicala si de prietenie.
Pe langa tehnicile pe care am reusit sa mi- le adaptez singur in functie de mai multi factori , cea mai importanta lectie este aceea de a fi atent la tot ce se intampla cu tine si in jurul tau, pentru ca oricand se poate intampla ca cineva sa greseasca, iar asta te poate costa in loc mai bun in clasament. Astept cu nerabdare urmatoarea etapa de la Valea Argovei , unde sper ca voi face o figura la fel de frumoasa ca cea de la Cormoran.

Fire intinse si mult respect tuturor!

2 Comments

Felicitari pentru debut! Ce pot sa-ti spun…Odata ce ti-ai facut “injectia” cu acest fenomen, nu mai ai scapare. Asa ca…ai treaba de acum incolo :))

• Multumesc! injectia o am de mult facut-o. Concursul de la cormoran a fost doar rapelul!