Siriu – First Chub – Liviu Voicu

Iulie 2011, caldura mare, decid ca e timpul sa ma initiez in pescuitul la clean, doar urma o etapa de clean in August, si trebuia sa imi fac temele.
Marturisesc ca este un peste necunoscut mie. Strang informatiile necesare, indicatii de la prieteni, citesc tot ce gasesc legat de spinning la clean, imi innoiesc trusa de pescuit cu voblere 3-4cm “de clean”, in general sinking dar si cateva floating, rotative, oscilante si cicade, agrafe mici cu vartej si anouri!
Sunt gata, dar unde sa ma duc? Pai unde poti imbina placutul cu utilul? La barajul Siriu, o locatie superba, unde se va tine si concursul Cupa Rapture – BST Siriu 2011. Acolo unde eu pot invata tainele pescuitului la clean, ma pot antrena in vederea concursului si unde sotia poate petrece un weekend placut si relaxant: la pensiunea Izvorul Bucuriei din Siriu. Acolo unde poti face cunostinta cu cerbul Norocel, cu caprioara Bambi, cu bivoli, cu pauni, cu iepuri si cu alte animalute de pe langa casa omului.

Ajuns la fata locului, imi pregatec barca si intru pe apa. Incerc sa aplic din experienta prietenilor, gasesc un loc promitator cu bolovani in apa, montez pe anou un vobler sinking, lansez spre mal, intind firul, cu o tura de manivela activez voblerul si bang, sunt in dril cu primul meu clean. Este un peste frumos, nu mare, dar punctabil.

Prima lansare …..primul clean, gata m-am indragostit de acest peste, este timpul sa testez si alte naluci si alte locuri.
Pescuiesc intr-o zona cu copaci ce ies din apa, trec pe voblere floating, pentru a reduce rata agataturilor.
Vad pe pelicula apei in zona pomilor, ceva activitate, banuiesc ca pestele se hraneste cu insecte si musculite
de pe suprafata apei. Fac cateva lansari in acea zona si am atacuri succesive nefinalizate. Pescuiesc cu un vobler de 3,5 cm, asa ca decid sa il schimb. Probabil ca altii ar fi pus un vobler ceva mai mic, dar eu montez un vobler de 5 cm, ce mergea la o adancime ceva mai mare decat primul. Rezultatul nu s-a lasat asteptat, asa ca am reusit sa extrag 2 cleni de peste 30 cm. Timpul trecea si eu mai aveam de testat o gramada de naluci ce imi faceau cu ochiul. Schimb locul si pescuiesc in deriva la marginea unui perete de piatra ce intra abrupt in lac. Apa parea destul de adanca in zona (am pescuit fara sonar), asa ca intuitia imi sugereaza sa folosec o naluca mai grea ce plonjeaza in adancime mai repede. Montez o cicada de 4.5 cm, 9.1 gr, cu toate ca nu prea auzisem sa fie un must have la clean. Pescuiesc in lungul peretelui, nu am nici o prezentare. Ma departez la un lanseu de perete si incerc sa prezint cicada exact in zona crapaturilor din perete. In acest mod la una-doua secunde de la plonjarea pe apa a nalucii, am primele atacuri si reusec sa prind un clean punctabil.

Apa usor-usor parca se tulbura, am mai incercat in acelasi mod dar fara rezultat.
Spre finalul partidei las cicada sa plonjeze pe fund, la aproximativ 15 m, si surpriza, am atac si aduc la barca un clean de peste 30 cm. A doua zi, dupa o noapte ploioasa, si la sfatul colegilor de club, pescuiesc aproape toata ziua cu cicada lasand-o sa ajunga la fiecare lansare pe fundul apei. In acest stil am reusit pana in jurul pranzului sa capturez 8 cleni frumosi, in conditiile in care alti doi cunoscuti de pe apa ce au folosit voblere au capturat 1-2 cleni.

A fost o partida frumoasa, in care am reusit sa ma relaxez 100% si ceea ce este mai important am reusit sa capturez primii mei cleni. Inainte de a pleca spre casa si de a lasa Siriul in urma cu ai sai cleni minunati, promit ca weekend-ul viitor ma voi intoarce la inca o meditatie, in vederea sustineri “examenului” open de pe acest lac.

A mai trecut cu greu o saptamana si m-am reintors pe Siriu. O saptamana in care temperatura a revenit la normal, 25-30 grade si in care ploile si-au facut prezenta sporadic. Pentru weekend-ul in curs se anuntau schimbari majore de clima, cu precipitatii in averse si descarcari electrice!
Nu suna bine, dar am zis ca un alt antrenament in conditii climatice schimbate fata de precedentul, era chiar bine venit.
Ajuns pe mal, am o noua surpriza, nivelul apei a crescut fata de saptamana anterioara cu circa 1-1,5m, apa era destul de tulbure si datorita cresterii a spalat malurile si a antrenat in masa ei o gramada de buturugi, craci si alte obstacole antropice (peturi si alte gunoaie). Locurile ce au produs ceva capturi data trecuta , nu prea mai erau abordabile asa ca am gandit urmatoarea strategie: pescuit in deriva la un lanseu de mal, apa tulbure – naluca in culori cat mai stridente cu vibratii puternice, dar marunte. In acest sens am ales cicada ce cu o partida in urma imi adusese destule capturi de clean. In acest stil am pescuit aproape toata partida, cu multe victime in cutia cu maimute, datorita faptului ca agataturile nu se vedeau foarte bine din cauza apei tulburi. Primele atacuri le-am avut in zona unui perete de piatra abrupt, unde apa avea circa 18 m adancime la 5 m de mal. Atacurile au venit pe recuperare undeva la 4-5 m adancime, pe o cicada Fire Tiger de 4.5 cm, 9.1 g. Am tot schimbat nalucile, gramajele acestora, culorile, fara a avea rezultate. in cele din urma, am reusit sa prind
5 exemplare frumoase de clean, 4 pe cicada Fire Tiger si unul pe o cicada Red Head.

Concluzionand vreau sa spun ca si cleanul este meteosensibil si din acest motiv s-a retras la adancime presimtind vremea rea ce avea sa vina in acea seara. Toate exemplarele s-au agatat de ancora din fata, ceea ce inseamna ca acesta ataca de jos in sus, deci se cantonase la o adancime mai mare fata de adancimea de aproximativ 5 m la care au fost prinsi.

Si ca ziua de pescuit sa se incheie cu hapyy end, in drum spre campare, am pescuit in deriva (vantul m-a ajutat din plin) cu un vobler sinking de 5cm, culoarea RT. Soarele aproape se ascunsese dupa silueta muntilor ce ma inconjurau, racoarea serii incepea sa se instaureze iar eu ma deja ma gandeam la specialitatile culinare de la pensiune. Ce sa mai, o alta zi frumoasa de pescuit avea sa se termine in curand……dar nu ,……..zbang…si zaaaaaaaa, frana mulinetei a inceput dintr-o data sa lucreze. Ce sa fie, …pastrav zic eu…., dupa cateva evadari si recuperari imi dau seama ca nu este pastrav, ar fi iesit la suprafata pana acum…cred ca e mama clenilor de pe Siriu. Imi pregatesc minciogul si continui lupta cu pestele, in cele din urma reusesc sa il ridic la suprafata, intra de cateva ori sub barca, ca in final sa ajunga in minciog. Era un superb exemplar de biban, asa cum nu mai prinsesem si nu mai vazusem niciodata, la aproximativ 45 cm si 1.5 kg.
Nu era in plan sa prind acest trofeu, dar Siriul a fost darnic cu mine si mi-a rasplatit insistenta cu un trofeu frumos ce nu il voi uita.

A doua zi nu s-a mai putut pescui, a plouat neincetat. Nu-i bai, asa ca in drum spre Bucuresti am reusit sa vizitez Vulcanii Noroiosi si in localitatea Plescoi sa degust celebri carnati.

Urmeaza sa imi reimprospatez trusa cu naluci si sa ma concentrez pentru o evolutie cat mai buna la concurs.

Dupa primul meu contact cu cleanul, aveam sa ajung si la a treia etapa din Campionatul National, Cupa Rapture BST Siriu 2011.
La sedinta tehnica sunt repartizat conform clasamentului general la zi in grupa A si in urma tragerii la sorti in sectorul 1,urmand ca in mansa 2 sa pescuiesc in sectorul cu Siriasul. Prima mansa a inceput sambata la ora 7. Ajung primul pe un loc destul de aproape de start, care in antrenamente s-a dovedit a fi productiv. Nu dupa mult timp aveam sa constat pe pielea mea ca cleanul este un peste foarte sensibil si foarte influentat de clima, de nivelul apei, de presiunea barcilor pe apa si de multi alti factori ce inca nu am reusit sa ii pun cap la cap si sa ii gasesc secretul. Apa avea un nivel mai scazut decat in antrenamente, asa ca locurile unde am prins clean s-au dovedit a fi neproductive acum. Cu chiu cu vai am reusit sa prind un singur clean, mic dar bun si asta dupa mai bine de 4 ore de concurs. Aveam informatii ca pe celalalt sector treaba statea mai bine si se mai prindea ceva pe Sirias in zona copacilor. La finalul mansei cu micul-mare clean ma clasez pe locul 11 in grupa. Aproape gherla dar…cel putin mai am sanse ca in a doua zi sa prind un loc mai bun si sa ma clasez in puncte.
In mansa a doua duminica, la start plec in forta in zona in care Boanta reusise sa castige mansa cu o zi inainte. Am decis sa schimb si tactica, preferand sa pescuiesc cu voblere sinking de 4 cm, 4 grame lansate in apa mica, printre copacii din apa si asta dupa ce cu o zi inainte am insistat cu cicade pe apa mare. Nu dupa mult timp am si prima captura punctabila, un clean ce avea sa imi stearga presiunea gherlei ce ma apasa.

Ora 8, 1 peste……ora 9 , 2 pesti……treaba parea a fi buna…….. ora 10, 3 pesti, stateam bine in clasamentul “radio sant” al mansei,……ora 11, 4 pesti…..si atat, asta a fost, dupa ora 11 la mine s-a taiat.
Am continuat sa insist pintre copaci si maluri dar fara rezultat. Alti concurenti mai inspirati, au trecut pe apa mai adanca pescuind cu cicade, rotative si kastmaster, reusind sa mai puncteze.
In final ma clasez pe locul 4 in mansa cu 4 pesti si pe locul 13 in clasamentul final ce imi mai aduce 18 puncte la general. Dupa ceva calcule observ ca obiectivul meu este atins, mai urc un loc in clasamentul general la zi al diviziei Open, pana pe locul 5.

A fost o premiera pentru mine acest concurs si in final vreau sa felicit castigatorii, organizatorii si toti sportivii prezenti la aceasta competitie.

Urmeaza o noua provocare “bibanul moldovenesc” pe o pista noua – Bicaz.

Liviu Voicu | Crează-ţi insigna

9 Comments

Nice.. Liviu.. felicitari.. si pt Siriu (primul concurs de clean) si pentru clasament general

• Multumesc Vlad! Felicitari si tie!

• frumos, bravo!

• Iar ai punctat şefule … bravo!
    La Bicaz aştept un top 5!

• Multumesc!
    @Stefan – si eu astept dar mai am multe de invatat!

• Liviule miroase a master !! Ne vedem pe Bicaz la o bibaneala zdravana

• @jonah – sambata ajung in zona, duminica sunt pe apa la bibi!

• Felicitari si pentru concurs si pentru articol.Usor,usor intri in elita.Un sincer bravo!

• Multumesc Silviu, sper sa ne vedem la biban.