IFC Predator Cup – VENI,VIDI,VICI! – Viorel Marin

Joi seara, 26.05,2011, alaturi de toate cele 19 echipe din 8 tari (Croatia, Romania, Serbia, Bosnia-Hertegovina, Polonia, Suedia, Ungaria si Ucraina), incepe sedinta tehnica, patronata de presedintele IFC ,cu trofeele pe masa, cupele pentru locurile 1 2 si 3, statueta pentru CMMC si doua statuete pentru castigatorii manselor de vineri si sambata.

Dupa discutii si traduceri se ajunge la cateva concluzii:
1.Puncteaza stiuca si somnul peste 40cm.
2.Puncteaza stiuca 1 pct/cm, somnul 0.5 pct/cm.
3.Nu se pescuieste la trena.
4.Plecarea in ordinea ce va fi trasa la sorti in fiecare zi.
5.Nu se foloseste grip-ul si pestii se tin in juvelnic.
6.Sectorul de concurs se intinde pe aproximativ 3km, exceptand canalul din preajma startului.

Din pacate exista un singur arbitru, in persoana presedintelui IFC, dar inzestrat cu un rib de peste 4m si motor puternic. Arbitrul va fi chemat de echipa ce va prinde un peste, prin ridicarea unui steag.

Trebuie sa va spun ca lacul are o lungime de 14 km si o latime de 2 km. Incep pregatirile pentru prima mansa si se ia startul in ordinea tragerii la sorti, eu cu Liviu plecand de pe pozitia 14 (ce coincidenta!).

Plecam spre zona cu stanca, cea care ne-a dat stiuca mare din antrenament, si incepem pescuitul cu lingura Liviu si gume eu. Nu avem nici o prezentare iar langa noi chiote, ca la nunta, din barca croata, prinsesera o stiuca si asa isi manifestau izbanda. Ne deplasam spre o zona cu vegetatie din apropiere si avem prima captura la Liviu, pe Kopyto de 10cm. Fluturam steagul si arbitrul vine la masura, 70 cm, e buna, mai ales ca pe langa noi nu prindea nimeni, nimic. Am cateva rateuri, dar pana la urma alifia (sadul Wave) isi face datoria si mai punctam cu doua stiuci. Din apelurile de pe statii, ne dam seama ca stam bine. Schimb tactica si bag Minnow Spoon, ma ajuta cu lanseuri foarte lungi, si am un atac violent dar dupa ce intep ia mult fir si scapa lasand pe fir o buna bucata de mucus, a fost somn mare, asta e…mai departe, pescuim pana la sfarsitul mansei fara a mai avea atacuri. Iesim la mal, dam foile de arbitraj si aflam ca am castigat mansa, dupa noi Ovidiu 14 si Robert, stam foarte bine.

Seara se desfasoara ritualul de acordare al trofeului pentru primul loc, sunt mandru alaturi de Liviu si de toate echipele noastre, am castigat prima mansa si dreptul ca de acum inainte sa avem, pe apa, cozi in preajma noastra.

Se ia decizia, nu stiu din ce motiv, sa se puncteze toti pestii si se renunta la regula cu cei mai mari 5 pesti. Se supune la vot si toata lumea este de acord, aceasta decizie cred ca ne avantajeaza. Din discutiile de seara, se desprinde o concluzie: ceilalti concurenti pescuiesc cu bete de peste 3m moi, chiar si telescopice, motiv pentru care au si pierdut stiuci la barca, linguri grele 30-36gr, avantajul nostru sunt betele tari (rangi) care ne permit sa smulgem naluca din iarba fara sa ramana ceva pe carlige.

A doua zi intram pe apa cu incredere in noi si nalucile noastre. Ne ducem aproape de capatul sectorului si punctam cu o stiuca, prinsa la o creatura de la Aqua Glow, insistam, schimbam tot timpul naluci dar nu avem nimic. Plecam spre locurile batute in antrenament si Liviu mai prinde o bucata, vine arbitrul si ii spun ca va avea un dril in direct, la a doua lansare se adevereste, se filmeaza un drill in direct, culmea, am 4-5 atacuri in 5 minute mai punctam cu doua stiuci si plecam spre locul de start. Pe drum, parca simtind ceva ii spun lui Liviu sa lase ancora, lanseu lung cu Wave, cap de 15 gr, si s-a intamplat ceva, o usoara atingere pe fir dar atat, urmeaza al doilea lanseu in acelasi loc si stop puternic. Intep energic si incepe sa ia fir, bate jos, scoate ancora ridica motorul ca e somn si e suparat. Vantul ne duce intr-o parte, somnul vrea in partea opusa si numai pe sub barca, trag tare de el, am incredere in GL2, in Stella 2500 FD, in firul Stren Super Braid de 10lb si in struna facuta de mine, special pentru stiucile de Pacostane. Liviu este ingrijorat de faptul ca lanseta e covrig si ma indeamna la blandete, nu, nu se poate bland cu somnul asta care parca a innebunit, toti pestii din lacul asta sunt mai rai decat la noi. In sfarsit, il bagam cu greu in minciog, si apoi si mai greu in juvelnicul care se dovedeste a fi la limita lungimii somnului. Mai sunt 10 min pana la final si nu vedem arbitrul, il apelam pe 14 si arbitrul fiind langa el il trimite la noi, se trece somnul dintr-o barca in alta se masoara si are 118 cm, cel mai mare peste de pana acum. In timp ce arbitrul pleaca sa aduca televiziunea, eu cu Liviu ne felicitam reciproc si ne premiem cu o bere, special tinuta in barca pentru astfel de momente, asta e…am prins monstrul. Vine operatorul, dam drumul somnului si il mai prindem odata. La mal ne asteapta colegii cat si ceilalti concurenti sa ne felicite pentru captura, iar arbitrul aduce somnul la mal si, spre surprinderea noastra, o parte din concurenti fac poze cu el, ma rog……la ei se practica.

Mansa a doua este castigata de Ovidiu&Robert, iar eu si Liviu ne adjudecam locul secund. Nu avem ce sa cerem mai mult, am iesit foarte bine, nu cred ca vreunul dintre noi s-a asteptat la asa rezultat.

Seara, Ovidiu si Robert primesc trofeul de mansa si felicitarile tuturor, am pus-o, sa vezi maine ce o sa ne mai calareasca, si-au dat seama ca au in fata lor un adversar de temut.

Ultima mansa incepe cu amanarea startului din cauza vantului puternic si a valurilor foarte mari. O parte din concurenti inspecteaza cu atentie barcile noastre, dar alifiile stau bine ascunse de ochii curiosilor prin cutii si genti asigurate cu fermoare bine inchise. Se decide sa se pescuiasca numai pe canalul ce leaga lacul de linia de start acesta fiind la adapost de vant. Incepe mansa in conditii destul de grele din cauza valurilor. Liviu are un atac si rupe, ce sa fi fost? Da-i mai departe, langa noi Doctoru scoate o cumatra, la noi si Ovidiu nimic, cade vantul si se deschide sectorul aproape la limitele din zilele trecute. Bantui cu Liviu pe o portiune mare dar nu avem nici un atac, il vad pe Dorian ca masoara o stiuca, pleaca si la prima lansare pe un loc nou mai prinde una. Intram in criza de timp si batem mai multe locuri fara rezultat. Ne ancoram in linie cu Dorian pe o zona cu iarba si la a doua lansare iau o stiuca de 70 cm, ne mai linistim. Se termina mansa si iesim de pe apa. Ovidiu si Robert nu au prins nimic, Dorian are 2 bucati iar ceilalti concurenti nu ne ameninta pozitiile. Ne strangem barcile, bagajele si asteptam festivitatea de premiere.

DA, AM LUAT TOT CE SE PUTEA LUA:

VIOREL & LIVIU LOCUL I SI CAPTURA

OVIDIU & ROBERT LOCUL II

DORIAN & BOGDAN LOCUL III

Primim premiile si felicitarile tuturor, facem poze, televiziunea sarba filmeaza si plecam spre casa cu promisiunea gazdelor ca ne vor invita si la urmatoarele evenimente. Au vazut ca suntem profesionisti, ca stim cu ce se mananca un concurs, ca avem un campionat puternic, ca am fost toti o echipa unita si ne-au aratat stima lor pentru tot ce am realizat la Pacostane. Am lasat amintiri frumoase in Croatia si chiar o parte din echipamentul de competitie.

A fost frumos, un concurs castigat pe merit, un concurs muncit, inca odata antrenamentul pe pista de concurs a fost hotarator.
Bravo baietilor, bravo organizatorilor, bravo castigatorilor.
Un eveniment deosebit, care sper sa ridice valoarea si aprecierea spinningul romanesc si sa arate lumii cine si ce suntem si unde am ajuns. Cred, sincer, ca am reprezentat cu cinste spinningul romanesc, cluburile din care facem parte si Liga Romana de Spinning.
Viorel
AM VENIT, AM VAZUT, AM INVINS!

5 Comments

Bravo baieti! Ati umilit 7 natiuni!
    Astept un filmulet de la acest eveniment!
    “IN CARLIG”

• Felicitari, o performanta intr-adevar exceptionala!
    Si articolul e frumos scris, din suflet, asa.. :)
    Bravo! 😉

• Multumim si sper sa o mai comitem!

• Bravo moshneagule, eshti tare asha cum te shtiu eu de pe vremurile noastre din Delta anilor ’80. Asta da’ lucrare!!! La mai mare shi ashtept sa pescuim impreuna in Canada!
    Horia

• frumos rezultat… si deloc surprinzator 😉 (la noi antrenamentele sunt de regula pe ape cu pesti putini)