Pakostane, rapitori din necunoscut- Viorel Marin

Am plecat din Bucuresti 10 pescari de spinning, increzatori in fortele noastre, dar si cu unele retineri vis-à-vis de locul competitiei cat si fata de regulile concursului, care nu sunt foarte clare, echipele fiind aranjate astfel: Viorel&Liviu, Ovidiu&Robert, Doctoru&Soni, Dorian&Bogdan, Misu&Bogdan Sofonea.
Marti 24.05.2011 ne aflam in Pacostane pe malul lacului ce avea sa gazduiasca, peste cateva zile, competitia, aici multi pescari de crap in special nemti. Capatul acesta de lac arata bine, cu stufarisuri la mal asemanatoare cu locurile de la noi in care cautam stiuca de obicei. Ante ne-a intampinat si ne-a condus la locul de cazare, o vila noua din balconul careia vedeam marea si lacul.

Aflam ca locul de desfasurare al concursului se afla in capatul opus fata de locurile vazute de noi.
Ne aranjam pe secte si religii in camere, mancam ceva de la sacosa si hai la somn ca am avut drum lung.
A doua zi repede la desfacutul barcilor si al truselor de pescuit, urmariti prin ochiul camerei de filmat de operatorul televiziunii sarbe.

Descarcam Toyota lui Misu, multumindu-i inca odata ca ne-a carat barci, motoare, rezervoare, bagaje,etc…….fara sa ne faca probleme 1400km.

Gata suntem pe apa, ne impartim lacul pe zone si ne decidem fiecare ce zona sa bata, unii la mal, altii pe larg, urmand sa vorbim prin statiile de emisie-receptie pe care am fost isteti sa le luam cu noi.

Ma duc impreuna cu Liviu pe o zona cu stanci direct din mal, cu un prag de 3-4m la 2m de mal. Am decis sa testez daca este agatatura printre pietre si am bagat Minnow Spoon de la Rapala, 4-5 lanseuri si iata prima stiuca de Pacostane se zbate in minciogul nostru, mare cumatra, foarte deschisa la culoare, din cauza ca fundul lacului este acoperit de un strat de nisip extrem de fin, taci ca e bine.

Pacaleste si Liviu una, mai iau si eu una si schimbam locul in cautare de vegetatie submersa sau ceva praguri, in zadar, nu gasim nici o structura dar dam peste o iarba tare ce se intinde pe suprafete destul de mici si razlete. Trecem pe gume si avem alte atacuri, prindem in total 9 stiuci plus cateva rateuri.

Am fost destul de multumiti dupa prima zi de antrenament, am schimbat impresii intre noi si eram increzatori.
A doua zi ne decidem sa batem alte locuri si sa lasam stiucile stiute sa se odihneasca pana la concurs. Ma duc impreuna cu Liviu pe locuri banuite a fi limita de sector si prindem cateva stiuci maraite, nu prea vor sa atace nalucile si cand o fac abia le ating, multe dau pe fir, ca salaul.

E bine totusi ca avem prezentari si ca prindem stiuci punctabile. Ajungem pe aproape de mijlocul lacului si ne ancoram pe apa de 4m, bagam gume si incepem testarea zonei, din departare se apropie Dorian cu Bogdan, care pescuiesc in deriva. Se leaga de barca noastra si ne apucam de vorba, eu mai fac un lanseu si am un atac puternic, dupa teapa, incepe sa ia fir si trage la adanc, scoatem ancora si sub privirile lui Dorian si Bogdan incep sa trag de somnul de la capatul firului, dupa 10-15 minute aduc la barca un somn sarit de metru.

Frumoasa captura, il fotografiem si il eliberam, marcand locul pe sonar, ar fi bun in concurs pentru captura. Ziua se incheie cu obisnuitul schimb de informatii, si noapte buna.
A treia zi ne intampina un vant puternic si valuri ca la mare, doar ne aflam la 800m de malul Mediteranei, facem cateva lanseuri si renuntam in favoarea odihnei si plimbarilor prin imprejurimi.
Misu si Bogdan Sofonea isi pierd sonda de la sonar, bine ca stim ceva locuri si ne putem duce si cu ochii inchisi.
Bilantul antrenamentelor ne da incredere in fortele noastre si asteptam cu nerabdare confruntarea, curios a fost faptul ca pe apa am intrat doar noi si echipa Ungariei, restul echipelor preferand sa se ocupe de cu totul alte activitati decat antrenamentul, or stii ei ceva si nu au vrut sa vedem si noi? Asta este, urmeaza strategii, odihna, vise cu stiuci si somni.
Filmul concursului intr-un episod viitor, foarte curand.
Viorel

4 Comments

bravo baieti!

• frumos v-ati mai distrat baieti ,felicitari pt ideea de a participa la o astfel de competitie.

• Felicitari!!!!

• Multumim pentru aprecieri!